Systém tísňového volání aut eCall je v provozu

Jak informovalo ministerstvo dopravy, systém automatického tísňového volání eCall začal fungovat v ostrém provozu. Od nynějška mají automobilky povinnost instalovat palubní jednotky tohoto systému do všech nových modelových řad osobních vozidel a také nákladních vozidel do 3,5 tuny, které jsou homologovány pro trh v EU.

Od systému se všeobecně očekává, že eliminuje následky dopravních nehod. Systém eCall má sloužit k tomu, aby se zkrátila doba mezi ohlášením nehody a příjezdem záchranných složek k ní.

Jak funguje eCall

Do vozidla je nainstalována jednotka GNSS se zabudovanou SIM kartou a hlasovým telefonem. V případě nehody je spuštěn poplach, a to buď stisknutím tlačítka SOS. Systém se může aktivovat také automaticky, prostřednictvím senzorů nárazu ve vozidle. Následně jsou přenesena potřebná data na centrum tísňového volání integrovaného záchranného systému. Navíc je automaticky voláno číslo 112. Jakmile dojde ke spojení, posádka havarovaného vozidla komunikuje s operačním důstojníkem. Ten následně vyhodnotí nastalou situaci a dle potřeby vyšle záchranné složky. Jestliže dojde k automatické aktivaci systému eCall a posádka konkrétního vozu nereaguje, operační důstojník vyhodnotí situaci tak, že došlo k vážnému zranění a ihned na místo nehody vyšle pomoc.

Jde o minuty

Každý rok zemře v ČR pět až deset lidí proto, že se při nehodě zraní a nejsou schopni si zavolat pomoc, případně u nehody není žádný svědek, který by potřebnou pomoc přivolal nebo by jim pomohl. Jedná se o nehody na málo frekventovaných úsecích silnic a nehody v nočních hodinách. Je potřeba si uvědomit, že pokud se jedná o těžké zranění, každá minuta rozhoduje o tom, jak vážné následky na zdraví účastníka nehody bude mít.

U zrodu celého projektu stálo ministerstvo dopravy a od roku 2005 jej podpořilo téměř 30 miliony korun.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 70 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
Pro sdílení stačí kliknout...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *