Měly by se dodávky řídit stejnými předpisy jako nákladní automobily? Němečtí liberálové a Brusel si myslí, že ano

Právní předpisy týkající se silniční dopravy do 3,5 tuny vedou k mnoha diskusím v celé Evropě. Německá Svobodná demokratická strana (FDP) požaduje, aby se dodávek týkala stejná pravidla, která se týkají těžších užitkových vozidel. Francie má podobné plány. Evropská komise rovněž pracuje na zpřísnění předpisů pro dopravu u vozidel do 3,5 tuny.


Členové strany chtějí zahrnout tato vozidla do předpisů, které se v současnosti vztahují na těžší užitková vozidla. FDP tento návrh předložila německé vládě.

Argumenty FDP

„Vzhledem k jejich hmotnosti (hmotnosti dodávek) se na tyto vozidla nevztahují předpisy týkající se nákladních automobilů. Dopravu provádějí na německých dálnicích bez tachografu, často s nedostatečně zajištěným nákladem a řidiči jezdí za velmi nízký plat. Výsledný tlak na ceny výrazně ovlivňuje německý logistický průmysl,“ zdůrazňují členové FDP v dopise vládě.

Členové strany se kriticky odvolávají nejen na otázku nekalé soutěže, ale také na aspekty bezpečnosti silničního provozu . Protože řidiči obcházejí pravidla týkající se práce a odpočinku, bývají velice často unaveni. S ohledem na tuto skutečnost požaduje FDP „co nejdříve opravit stávající právní normy“.

Mýtné pro dodávky?

Podle různých odhadů průmyslových sdružení a odborníků se na území Německa každý den pohybuje kolem 100 000 dodávkových vozidel. Christian Jung, člen Bundestagu a odborník FDP pro nákladní dopravu a logistiku, zdůrazňuje, že tato skupina vozidel není systematicky sledována úředníky BAG.

„Proto stojí za to zvážit, zda by často přetížené vozy neměly být vybaveny řídícími zařízeními požadovanými v Evropském společenství (tachografy) a zda by se jich neměly týkat podobné silniční poplatky,  jako je tomu u normálních nákladních vozidel,“ dodává Jung.

Dopravci a řidiči těchto vozidel by pak museli dodržovat pravidla týkající se pracovní doby a doby odpočinku. Navíc, podle představitele FPD Junga, většina zahraničních řidičů nedostává v Německu ani minimální mzdu.

Co pro dodávky připravuje Brusel?

Podnikatelé, kteří přepravují zboží vozidly do 3,5 tuny, mohou očekávat přísnější předpisy nejen v Německu a Francii, ale také v celé Evropě. Evropská komise se rozhodla podniknout kroky k harmonizaci předpisů pro dopravu nad a do 3,5 tuny. Brusel plánuje rozšířit nařízení (ES) 1071/2009, kterým se prakticky sjednotí pravidla pro provozovatele silniční dopravy mezi dodávkami a těžkými nákladními vozidly nad 3,5 tuny.

Ačkoli Evropská komise přímo nezavádí požadavek používat tachografy v dodávkách, návrhy nových předpisů jsou jasně zaměřeny na zpřísnění kontroly pracovní doby pro dodávkáře.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 70 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
Pro sdílení stačí kliknout...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

  • Brasu

    Pokud zavedou stejná pravidla jako pro kamiony,tak přeprava dodávkou přestane být zajímavá,a připraví tím o živnost desetitíce firem a milion řidičů z východní evropy

  • Mikula

    Nemyslím si, že to bude tak jednoduché. Nějaký kontroly a omezení budou, ale do extrému se to nepožene. Tomu nevěřím.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *