Doprava v EU

Měly by se dodávky řídit stejnými předpisy jako nákladní automobily? Němečtí liberálové a Brusel si myslí, že ano

Měly by se dodávky řídit stejnými předpisy jako nákladní automobily? Němečtí liberálové a Brusel si myslí, že ano

Doprava v EU, Legislativa
Právní předpisy týkající se silniční dopravy do 3,5 tuny vedou k mnoha diskusím v celé Evropě. Německá Svobodná demokratická strana (FDP) požaduje, aby se dodávek týkala stejná pravidla, která se týkají těžších užitkových vozidel. Francie má podobné plány. Evropská komise rovněž pracuje na zpřísnění předpisů pro dopravu u vozidel do 3,5 tuny. (Pokračování textu…)
Pokuty v Rumunsku: Řidič již neplatí policii

Pokuty v Rumunsku: Řidič již neplatí policii

Doprava v EU, Legislativa
Možná, že někteří z vás tuto změnu ještě nezaregistrovali, ale od konce letních prázdnin vstoupilo v Rumunsku v platnost nové nařízení. Řidiči, kteří se dopustili nějakého prohřešku proti pravidlům silničního provozu a dostali pokutu, nebudou již tuto pokutu platit na místě přímo policii. Vláda tak chce eliminovat tok finanční hotovosti mezi občany a policisty. (Pokračování textu…)
Přísnější kontroly na dánských a rakouských hranicích

Přísnější kontroly na dánských a rakouských hranicích

Doprava v EU
Dánská vláda se rozhodla prodloužit zpřísněné kontroly na svých hranicích, a to především kvůli uprchlíkům a s nimi spojenými riziky teroristických hrozeb. Představitelé dánské vlády to oznámili Evropské komisi a dalším státům, které patří do schengenského prostoru. Inger Støjberg, ministr zahraničních věcí a integrace konzervativní strany Venstre, uvedl, že hraniční kontroly jsou důležité pro bezpečnost Dánska. Stále existuje hrozba teroristických útoků a počet uprchlíků neustále roste. Kontroly rakouských hranic Rovněž Rakousko oznámilo minulý týden Evropské komisi, že rozšíří kontroly na svých hranicích s Maďarskem a Slovinskem. Tyto kontroly by měly trvat až 6 měsíců. Kromě Rakouska a Dánska kontrolují alespoň část svých hranic Německo, Francie, Švédsko a Norsko. Všechny