Brexit: Můžeme očekávat kolaps nákladní dopravy v Británii?

V Británii byly 23. srpna zveřejněny vládní dokumenty No-Deal Brexit. Bohužel, poskytnuté informace jsou velmi obecné a množství podrobností není dostačující pro to, aby firmy mohly prakticky cokoli plánovat dopředu a na situaci se důkladně připravit. Hovoříme především o přístupu na trh pro silniční nákladní dopravu. Co je však nejvíce alarmující, je fakt, že stále není jasné, jestli bude britský logistický sektor otevřený pro pracovníky z EU.

„Je důležité jednat a přijmout, co možná nejrozumnější dohody. Existují zřetelné problémy, kterým by mohl čelit náš dodavatelský řetězec, pokud nebudou dosaženy dohody, včetně celních a hraničních ujednání, kontinuity obchodních dohod, jakož i pokračování přístupu britských podniků k pracovníkům z EU. Řešení situací v těchto  oblastech jsou klíčové pro úspěch britského podnikání jak doma, tak v zahraničí, po 29. březnu 2019, “ říká Sarah Laouadi, manažerka z Asociace pro nákladní dopravu (FTA).

„Nejnovější údaje zveřejněné britským Úřadem pro národní statistiky jsou alarmující a FTA naléhá na úředníky, aby jednali. Pokud Spojené království nebude mít přístup k pracovníkům z EU, dodavatelský řetězec se rozpadne.

Co když pracovníci z EU opustí po Brexitu Británii?

Podle nejnovějších odhadů pracuje pro britské firmy více než 43 000 řidičů velkých nákladních vozidel, kteří pocházejí z EU. Přičemž britští dopravci jsou nyní stále silně závislí na pokračujícím přílivu zahraničních řidičů. Kromě toho je potřeba zmínit, že v Británii pracuje dalších asi 30 000 řidičů dodávek a 113 000 pracovníků ve skladech, kteří rovněž pocházejí ze zemí EU.

„Dodavatelský řetězec Spojeného království je krví v žilách hospodářství celé Británie. Zásobuje školy, nemocnice a podniky. Obchody jsou plné a obchodníci jsou vybaveni zbožím, které potřebují ke své prosperitě. Bez rychlého pokroku v klíčových prvcích, které uvedla dohoda o volném obchodu, by výsledné narušení stávající situace mohlo mít katastrofální dopady na podnikání v Británii i EU. Vyjednavači na obou stranách musí pokračovat v práci, aby zajistili, že situace v dopravě a potažmo v celém hospodářství Británie a EU se po Brexitu rapidně nezhorší, “ říká Laouadi.

V současné době chybí ve Velké Británii asi 52 000 řidičů nákladních automobilů. Asociace nákladní dopravy (RHA) předpovídá další nedostatek řidičů. Podle RHA pracuje pro britské firmy zhruba 60 000 řidičů nákladních automobilů z východní Evropy. Pokud jejich povolení k práci skončí po březnu 2019, britské společnosti budou čelit opravdu velmi vážnému nedostatku zaměstnanců.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 70 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
Pro sdílení stačí kliknout...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *